11
sep

Kant-en-klare vormgeving voor doe-het-zelvers

Ecohuis

Steeds meer klanten kunnen zelf aan de slag met vormgeving in Indesign of andere grafische programma's. Welke meerwaarde wij dan hebben? Voor het Antwerpse Ecohuis ontwikkelden we verschillende templates waarmee zij intern hun content kunnen vormgeven. Altijd fijn om te zien dat wat je plant, uitbloeit in iets mooi en efficiënt.

09
sep

Niets te vertellen op Instagram? Natuurlijk wel!

Of Instagram echt interessant is voor uw organisatie? Een blik op de cijfers zegt genoeg. Wereldwijd telt Instagram 500 miljoen accounts, in België pieken we naar ongeveer 1 miljoen gebruikers (2017). En die liggen binnen handbereik: Instagram is makkelijk en snel te beheren, letterlijk vanop uw smartphone. In enkele seconden maakt en plaatst u een beeld of video, zet het online en communiceert u met klanten. Een minimale inzet voor een maximaal resultaat, dat is toch de definitie van efficiëntie?

Instagram voor bedrijven: snel succes in vijf tips.
28
aug

Communicatiecampagne voor Bib Permeke

Bibliotheek Permeke

Een communicatiecampagne voor een beperkt budget? Yes we can. Voor de Antwerpse bib Permeke brachten we enkele boeken, cd's en magazines tot leven: de 'bibbies' informeerden de bezoekers over een tijdelijke sluiting en de nieuwe inrichting. Communicatie moet klaar, duidelijk en eenvoudig zijn.

29
mei

Interafval: een jaarverslag dat je niet weggooit

interafval

Volta ontwikkelde in 2016 in opdracht van de Vlaamse Vereniging van Steden en Gemeenten een nieuwe huisstijl voor Interafval. Dit jaarverslag in liggend A5-formaat is de eerste toepassing van die huisstijl. VVSG vroeg ons om van het 'Jaarbericht Interafval' een terugblik én een visitekaartje te maken. Duidelijke iconen en illustraties, en een zeer open typografie maken van dit document een efficiënt presentatie-instrument.

12
apr

Sleutel op de digitale deur voor Vermeulen Bouwonderneming

vermeulen

Is een website voor een kleiner bedrijf betaalbaar? Volta bouwt en creëert naar de budgetten en mogelijkheden die u heeft. Voor Bouwonderneming Vermeulen startten we met een logo en een eenvoudige huisstijl. Stap voor stap bouwden we aan een handige informatieve site en leverden kant-en-klare seo-copywriting. Want ook kleinere of beginnende ondernemingen moeten online scoren. Maatwerk betekent voor Volta sleutel-op-de-deur-communicatie.

04
apr

Logo en identiteit voor De Gendarmerie in Aalst

de gendarmerie

Het OCMW en de stad Aalst kochten een oude kazerne met als doel ze om te bouwen naar een nieuwe stadsite: een ontmoetingsplek en werklocatie waar talent alle kansen krijgt. De Gendarmerie opent in 2018 maar samen met de werken wordt er vandaag al stevig gebouwd aan de identiteit. Volta creërde de huisstijl en brand identity voor deze broedplaats van talent.

02
mrt

Een blik achter de schermen

Instagram voor bedrijven

Instagram voor bedrijven? Een fijn medium om achter de schermen mee te kijken. Volg volta.communicatie op Instagram en proef exclusief mee van onze interne keuken. Gluur mee tijdens en na de werkuren, ontdek onze vreemde verzamelwoede en hou #volta2018 met arendsogen in de gaten. Follow us!

30
jan

Beter Buurtwerk: samenleven doe je niet voor even

Samenlevingsopbouw - Stad Antwerpen

Samenlevingsopbouw Antwerpen voert strijd tegen de vermarkting van de sociale dienstverlening in de stad. De campagne Beter Buurtwerk focust op de meerwaarde die veel non-profitorganisaties dagelijks bieden. Een positieve boodschap!