StampMedia

Voor jongeren, met zap

StampMedia biedt via hun webplatform jongeren tussen 16 en 26 jaar een stem in het maatschappelijk debat. Ze laten jongeren experimenteren met tekst, video en fotografie en hun skills aanscherpen via workshops.

StampMedia zocht een partner voor het ontwikkelen van een nieuwe performante website die zowel long read nieuws als embedded nieuwe storytellingstools aankan. Hun keuze viel op zap als flexibel en meedenkende partner. (duh!)
En nu zit zap in het voltateam. Laten we dit een win-win-situatie noemen.

Wij vonden het een hele eer om mee te kunnen werken aan zoveel maatschappelijk engagement en zijn super trots op het resultaat.

Stamp
Stamp
Schermpjes

tools

StampMedia had zelf al doelgroepen afgebakend, de toptaken bepaald en wireframes uitgetekend van de belangrijkste views. En dat hadden ze goed gedaan. Op basis hiervan konden we de wireframes verder uitwerken in het grafisch ontwerp, waar we de reporters en de beelden centraal stelden.

We maakten het ontwerp in Adobe Experience Design, zodat StampMedia het dynamisch ontwerp inclusief animatie en rollovers kon voorleggen en laten uittesten.

Schermpjes

drupal 8 als motor

Het resultaat is een high-end Drupal 8 website geworden met een uitgebreid luik voor de nieuwsberichten, de reporters en de activiteitenkalender inschrijfmodule.

De afgelopen jaren kon StampMedia rekenen op de inbreng van meer dan 1000 reporters. Hun bloed, zweet en tranen mochten uiteraard niet verloren gaan, dus... importeerden we alle nieuwsberichten en reporters in de nieuwe website. Eu 100 artikels? Meer. 1000 artikels? Meer!, 8763 artikels om precies te zijn. Een stevige zoekmachine op de site was dus een vereiste.

StampMedia alle schermen

Een website voor en door jongeren vraagt een perfecte responsive weergave. Niet alleen de bezoekers kunnen vlot door de website navigeren op hun smartphone, ook de reporters kunnen hun artikels indienen en aanpassen vanaf hun telefoon.

De reporters kunnen na het inloggen zelf artikels met foto toevoegen, die na revisie door de eindredacteur worden gepubliceerd. Dit gebeurt heel intuïtief vanuit de front-end van de website.

reporters vs lezers

Geen nieuws zonder reporters, dus de oproep om reporter te worden en deel te nemen aan StampMedia-activiteiten staan centraal in de website.

Geen nieuws zonder lezers, dus we besteden extra aandacht aan de zoekmotorenoptimalisatie. Alle oudere berichten blijven bereikbaar en om de bezoekers te triggeren om meer te lezen, worden gerelateerde artikels en meest gelezen artikels bij elk artikel opgehaald.

Wil je ook jongeren bereiken? Wil je ook je online verhaal vertellen zoals Stampmedia? Contacteer ons en we helpen je graag verder.

Zin in koffie en een kennismaking?

Laat je e-mailadres hier achter en wij nemen contact met je op.
Neem contact op