Een hot topic maken van brandwondenzalf
Met een ludieke campagne staken we de vlam in de Flamigel-pan
Volta bedacht een ludieke campagne die de unieke meerwaarde
van een goede wondzalf in de verf zette.
Hoe breng je een gekende wondzalf over naar een breder publiek? En hoe benadruk je de multifunctionaliteit en meerwaarde van zo’n alledaags product? Volta kwam op de proppen met een zalvende campagne voor social media en stelde ook ineens een nieuwe mascotte voor.
Gekscherend serieus zijn
Alle gekheid op een stokje: Flamigel is een basisproduct in de medicijnkast. Het merk wou met een spitsvondige campagne de aandacht trekken naar enkele minder bekende eigenschappen. Door Flamigel te smeren heb je namelijk minder kans op littekens en deze zalf helpt ook om je snij- en schaafwonden sneller te doen genezen. Het is dus een superzalf, waarvoor we via enkele creatieve concepten ook een aanvullende superheld bedachten. In een van de mock-ups fungeerde iemand van ons eigen contentteam op deze manier als Flamigel-aanreikende superheld/model.
Samenspel van ideeën
Het eerste conceptidee, waarbij we een levensechte situatieschets dramatiseerden en er een model aan linkten, viel in goede aarde. We finetuneden dit samen met de klant en werkten een campagne uit waarbij we alledaagse valpartijen en pijnlijke situaties in het daglicht stellen. Na enkele modellen te presenteren, koos de klant uiteindelijk toch terug voor de sprekende mimiek van onze eigen voltees. Een nieuw Flamigel-icoon was geboren!
Campagneshoot
We bedachten afgeleiden van ons concept, tekenden een socialmediaplanning uit en maakten een shotlist. Ons team liet zich inspireren tijdens deze shoot en begon zelfs helemaal te improviseren. Zo creëerden we flink wat stilstaand en bewegend materiaal voor online gebruik, maar ook offline drukwerk en POS-materiaal voor in apotheken. Bij deze campagneshoot rekenden we op onze vertrouwde partners Jaagpad en Thijs de Lange. Zo liep alles uiteraard gesmeerd!
Behind the scenes
Een green key, deftige belichting en een hoop improvisatie in de mimiek. Meer was er niet nodig voor ons eigen volta-talent. Hij liet zijn mond- en ooghoeken alle kanten van ons bureau zien en bracht met zijn onuitputtelijke expressie het nieuwe Flamigel-icoon tot leven.
Snedige webteksten
Ook op de website van Flamigel lieten we ons alziend oog vallen. We redigeerden een pak bestaande teksten, brachten uniformiteit in de navigatie en zorgden dat iedere bezoeker snel de juiste informatie terugvindt. Een smart website voor een smart gel!
Benieuwd naar hoe vlot onze webteksten dan wel zijn? Ontdek het op de website van Flamigel!
Flen health
Flamigel wordt ontwikkeld door Flen Health: een bedrijf voor medische hulpmiddelen dat innovatieve wond- en huidoplossingen biedt aan professionals in de gezondheidszorg en aan particulieren voor alledaags gebruik.