De start van een online ticketverkoop is altijd een spannend moment. Er kunnen op dat moment beduidend meer gebruikers op je website terechtkomen, wat zonder voorbereidende werken kan leiden tot plotse overbelasting of zelfs wachttijden. Ons webteam volgt echter een uitgebreid stappenplan om een vlotte ticketverkoop te garanderen voor jou als klant. Op deze pagina lichten we toe welke acties we uitvoeren, zodat niets nog in de weg staat van een spetterende online verkoop.
Wat doet volta?
Onder de motorkap van je website voeren we een hele waslijst aan acties uit. Zo optimaliseren we de werking ervan om mogelijke gebruikerspieken tijdens de lancering van de nieuwe ticketverkoop perfect op te kunnen vangen. Je vindt een overzicht van deze acties terug op deze pagina.
Via al deze stappen zien we erop toe dat jullie nieuwe seizoen zorgeloos start:
Voorbereidende optimalisaties door volta:
- upgrade van de servercapaciteit
- snelheidstesten
- crashtests en mogelijke fixes
Vlak voor de start:
- Vanaf dertig minuten voor de start van de ticketverkoop zetten we een tijdelijke landingspagina voor de site op. Deze bevat een duidelijke aankondiging van de starttijd van de ticketverkoop. Op deze manier genereert de pagina zo weinig mogelijk bezoekersverkeer.
- Tijdens deze dertig minuten houdt volta de vinger aan de pols via de nodige controles. Zo garanderen we een foutloze start.
Op het moment van de start:
- Verversen we de websitecache, waardoor de nieuwe ticketstatussen correct doorvloeien.
- Deactiveren we de tijdelijke pagina (uit de stap hiervoor).
Tijdens het eerste uur:
- Volgen we actief het bezoekersverkeer op en grijpen we in wanneer nodig.
- Genereren we een bezoekersrapport voor jullie.
Wat doen jullie?
Publiceren nieuwe aanbod
Wanneer jullie het nieuwe aanbod klaarzetten, willen we vragen om deze stappen te volgen:
- Alle events ingeven in Ticketmatic, zoals gewoonlijk.
- Vijf minuten voor de eigenlijke start van de ticketverkoop alvast de betreffende tickets beschikbaar maken voor verkoop. Op deze manier hebben we voldoende tijd om te testen of alle statussen doorvloeien zoals gewenst. In dit korte tijdsbestek zijn deze tickets nog niet zichtbaar op de website zelf, omdat we werken met de tijdelijke landingspagina, zoals hierboven vermeld.
Aanvullen van de voorstellingen
- De inhoud van de voorstellingen verder aanvullen in de backend van de website.
- Als jullie beschikken over de cultuurstartmodule, mogen jullie deze evenementen al meteen publiceren. Deze voorstellingen zullen pas zichtbaar zijn voor de gebruiker op het gewenste tijdstip. Via deze module houd kunnen jullie de startdatum waarop het nieuwe aanbod online mag komen aanpassen in de backend (zie screenshot).
- Als jullie de cultuurstartmodule niet hebben, zetten jullie de voorstellingen klaar als concept. Zodra het aanbod online mag staan, kunnen jullie deze items publiceren.
- Als jullie beschikken over de cultuurstartmodule, mogen jullie deze evenementen al meteen publiceren. Deze voorstellingen zullen pas zichtbaar zijn voor de gebruiker op het gewenste tijdstip. Via deze module houd kunnen jullie de startdatum waarop het nieuwe aanbod online mag komen aanpassen in de backend (zie screenshot).
We kijken samen met jullie uit naar een spetterende start van het nieuwe cultuurseizoen en een geslaagde ticketverkoop!
Toch nog dringende vragen of bemerkingen? Mail ons op support@volta.be.