Drupal is van nature SEO-vriendelijk
- In Drupal worden automatisch SEO-vriendelijke url’s opgebouwd: je domein, de rubriek, en dan de titel van de pagina. Een voorbeeld: www.volta.be/kenniscentrum/stockfotos
- Wil je die url aanpassen, bijvoorbeeld omdat hij te lang is ("waar-vind-ik-goeie-stockfotos")? Dan kan dat in de back-end.
- Per pagina kan je een korte samenvatting toevoegen voor zoekmachines.
- Alle teksten worden geïndexeerd door zoekmachines.
- Aan iedere afbeelding kan je een naam en een beschrijving geven. Die extra informatie wordt geïndexeerd door zoekmachines en is een alternatief voor mensen met een visuele beperking.
Zoekmachineoptimalisatie (SEO voor de vrienden)
- We zorgen voor semantische opbouw van de pagina’s met hoofdingen (H1, H2, H3, ...) en paragrafen.
- Voorbije activiteiten worden niet meer getoond onder ‘kalender’ maar blijven bereikbaar (binnen het ingestelde datumbereik).
- We melden voor jou je XML-sitemap aan bij Google. Zo'n XML-sitemap is een lijst van alle url’s die beschikbaar zijn op de website, waardoor zoekmachines de pagina's snel kunnen indexeren. Na de aanmelding gebeuren updates van de sitemap automatisch.
Oude url's omleiden
- Bij de lancering van de nieuwe website zorgen we ervoor dat de belangrijkste url’s van de oude website worden omgeleid naar pagina’s in de nieuwe website. Zo vermijden we dat pagina’s niet meer worden gevonden na lancering van de website.
- Pagina’s die niet meer bestaan, worden op een correcte manier opgevangen zodat zoekmachines hun indexatie van de site kunnen verderzetten.
- Indien gewenst, kan de sitebeheerder via de Drupal-module ‘URL redirect’ de pagina’s die niet meer actief staan of die een nieuwe url hebben, doorsturen naar een andere pagina in de website.
- De url's worden door Drupal automatisch opgebouwd volgens een bepaalde hiërarchie. Is een pagina niet meer gepubliceerd of heeft ze een andere url gekregen? Dan vindt Google automatisch het hogerliggende niveau en stuurt surfers daarnaartoe. Bijvoorbeeld: als wij de pagina www.volta.be/kenniscentrum/stockfotos offline halen, dan stuurt Google bezoekers naar de pagina www.volta.be/kenniscentrum.
Goede structuur en inhoud
Naast de technische opbouw zijn een goede structuur en relevante inhoud zeker zo belangrijk om goed te scoren in zoekmachines.
We helpen je om de structuur van de website en interne links helder en slim op te bouwen en geven ook tips en richtlijnen mee om titel, teksten en tags zo goed mogelijk te formuleren voor zoekmachines.
SSL-certificaat
Een SSL-certificaat geeft aan dat de verbinding tussen een webbrowser (je klant of bezoeker) en een webserver (de 'thuis' van jouw website) beveiligd is. Dat betekent dat de uitwisseling van gevoelige informatie, zoals persoonsgegevens, versleuteld is en dus moeilijker te onderscheppen. Je herkent het beveiligingscertificaat aan het hangslotje in de adresbalk en aan de url die begint met “https://”. Een website met een SSL-certificaat krijgt ook extra punten van Google: SSL-gecertificeerde websites staan hoger in de zoekresultaten dan websites zonder een SSL-certificaat.